Wielka Kolonijna Olimpiada Sportowa
Gry i zabawy na świeżym powietrzu
Przygoda
Zajęcia artystyczno-plastyczne
Zwycięstwo

Wtorek 04.08.2015

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy wcześnie rano. Tuż po śniadaniu ruszyliśmy na wycieczkę do miasta położonego na siedmiu wzgórzach, niczym „mały Rzym”, do Sandomierza. Czterogodzinne zwiedzanie objęło najważniejsze zabytki miasta. Na głównym placu starego miasta spotkaliśmy się z przewodnikiem, który w bajeczny sposób przedstawił historię Sandomierza oraz oprowadził nas po urokliwych jego zakątkach. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej – jednej z czterech bram wchodzącej w kompleks murów obronnych, gdzie na jej szczycie podziwialiśmy panoramę miasta. Następnie przeszliśmy przez system dawnych XIV i XV wiecznych piwnic, w których kupcy sandomierscy składowali swoje towary handlowe, czyli zwiedziliśmy Podziemna Trasę Turystyczną. Kolejną atrakcją był spacer w wąwozie Królowej Jadwigi, gdzie zbocza porośnięte są gęsto drzewami i krzakami. Wąwóz doprowadził nas do zespołu klasztornego dominikańskiego z późnoromańskim kościołem św. Jakuba. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Zamek i Muzeum Okręgowe w Sandomierzu. Młodych adeptów królewskiej gry zauroczyły niewielkiej wielkości XII- wieczne „Szachy Sandomierskie”. Ciekawostką jest sposób w jaki odróżniano figury „czarne” od „białych”, poprzez głębokość rytu linii ornamentu i wyrazistość „oczek”. Figury te nie przypominają postaci, co jest podstawa do określenia ich jako arabskich. Należy podkreślić, że szachy te należą do jednych z najstarszych odkryć archeologicznych tego typu w Europie.

Po ekscytującej wycieczce, zajęcia odbywały się w grupach wychowawczych. Grupa starsza rozegrała Turniej Tenisa Stołowego o Tytuł „Mistrz Rakiety Polonijnych Wakacji”. Zwyciężyła Adrianna Ruris. Grupa młodsza spędziła wieczór uczestnicząc w terenowej zabawie w lesie.